I samband med affärer pratar man ofta om att konkurrera, att slåss på marknaden, att vara störst och starkast. Men vad händer om vi tänker tvärtom? Om konkurrenterna istället är kolleger? Om kunderna är medmänniskor som har ett problem som du kan lösa?
Den snälla företagaren handlar om hur man blir framgångsrik inte trots att utan för att man är snäll mot kunder, nätverk, kolleger och konkurrenter. Den handlar också om att vara snäll mot sig själv. Att vara snäll betyder inte att vara mesig eller låta sig bli överkörd. Det finns ingen motsättning mellan att vara snäll och att vara bra på affärer.
Den snälla företagaren är en handbok för tjänsteföretagare som vill att både affärerna och hälsan ska blomstra. Det är en praktisk handbok med många konkreta exempel och praktiska övningar för den som vill bli en snällare och därmed mer framgångsrik företagare redan idag.
Boken finns inte att köpa i handeln längre, men jag har utvecklat den till en onlinekurs. Här hittar du onlinekursen Den snälla företagaren.